FAQ: Netværk og dækning

Netværk

Oplever du problemer med telefonsamtaler?

Oplever du dårlig opkaldskvalitet?
Hvis du oplever problemer med opkald, mister opkald, ikke kan høre, hvad der bliver sagt, så skyldes det, at du skal aktivere 4G tale/Volte opkald i telefonen, så du laver opkald over 4G netværket i stedet for 2G. Men det kræver, at du har en telefon, der understøtter 4G tale. Se listen HER >>

Du kan tjekke på ”Mit ViosMobil” under ”Services” om VolTe/Wi-Fi er aktiveret på dit mobilnummer.


Internet på Edge eller E
Hvis du oplever, at dit mobildata er blevet meget langsom og der i displayet står Edge/2G, så gå ind i telefonsen "Indstillinger" - "Mobile netværk" - og vælge netværkstilstand til "Automatisk/fortrukket 4G". Det kræver, at du har en telefon, der understøtter 4G.

 

Vios Mobil netværk

Hos Vios Mobil benytter vi Telias netværk.

Du kan se dækningskortet her >>

I dag deler Telia og Telenor netværk, for at give kunderne den bedste netværksoplevelse. De deler netværk på både 2G, 4G og 5G-netværk. 

2G, 4G & 5G dækning

Hos Vios MOBIL kan du både få 2G, 4G og 5G dækning – det afhænger bare af din geografiske placering og din mobiltelefon/enhed.

Hastigheden på netværket:
5G: Den forventede gns. download hastighed er mellem 37 og 317 Mbit/s.
4G: Den forventede gns. download hastighed er mellem 8 og 71 Mbit/s og upload hastighed er mellem 2 og 43 Mbit/s.
2G: Bruges primær til tale og SMS

5G hos Vios MOBIL
Du kan tilkøbe 5G til dit Vios Mobil abonnement for 29 kr./md. Du kan tilmelde servicen ved at logge ind på "Mit Vios Mobil" eller kontakte kundeservice.
Har du Pakke FRI/60 er det inkluderet i dit Vios Mobil abonnement. Det kræver ikke nyt simkort at tilgå 5G netværket, men det det kræver, at din telefon har 5G.


Indflydelse på din hastighed:

• Skove og større bakker kan dæmpe signalet fra sendemasten.
• Bygninger med meget beton, metal eller energiglas kan dæmpe signalet fra sendemasten.
• Signalstyrken og dermed hastigheden på nettet er afhængig af afstanden til sendemasten.
• Hastigheden på nettet påvirkes af antallet af brugere på den samme sendemast.
• Kvaliteten af dit udstyr

Hvis du oplever forskel med mellem den forventede- og den faktiske oplevede hastighed, så skal du kontakte os på support@viosmobil.dk