FAQ: Simkort

Alt i én-simkort

Hos Vios Mobil har vi gjort det nemt at vælge simkort – vi har nemlig kun en slags med det hele i. Det betyder, at du får et simkort, hvor der både er mini, micro og nano størrelse i, samt adgang til både 2G- og 4G-netværket.

Man bruger typisk sit simkortnummer ved overflytning af sit mobilnummer fra en udbyder til en anden. Det er vigtigt, at man sørger for at oplyse det rigtige simkortnummer, da det er ’adgangsbilletten’ til at beholde sit nummer ved overflytningen.

Simlåst

Hvis din mobiltelefon beder dig om at indtaste en “Begrænsningskode” eller viser beskeden “Ugyldig simkort”, så er din mobiltelefon simlåst til dit tidligere teleselskab. Du skal selv henvende dig til dit tidligere teleselskab og få oplyst låsekoden. Vios Mobil kan desværre ikke få koden oplyst af dit tidligere teleselskab.

Hvis du har en iPhone, så skal den tilsluttes iTunes og synkroniseres. Husk at sætte dit nye simkort i før, den tilsluttes iTunes. Hvis din iPhone stadig er låst efter synkroniseringen, så skal den gendannes.

Mit simkortnummer?

Hjælp til at finde dit simkortnummer

Da vi ved, at det kan være en udfordring at finde sit simkortnummer, kommer vi her med en lille guide. Husk på, at simkortnummeret altid er på 10-20 cifre og altid starter med cifrene: 8945

Hvordan finder jeg mit simkortnummer?

Der findes et par forskellige muligheder at finde sit simkortnummer på:

Til Apple-enheder: På telefonen: Gå ind i Indstillinger – generelt – om – ICCID
Til Android-enheder: Download appen SIM Card Info i Google Play. I appen kan du aflæse dit simkortnummer

• Tag simkortet ud af telefonen og aflæs simkortnummeret derpå
• Kontakt dit nuværende selskab, og få dem til at oplyse det
• Log ind på selvbetjeningen hos dit nuværende selskab

Du finder simkortnummer på det lille hvide simkort som sidder i din telefon. Simkortnummeret er på 10-20 cifre.